O zorunluluk kalktı! Kayıp plaka yenilemede yeni dönem



ANKARA (İGFA) – Araçların satış, devir ve tescil hizmetlerinin yürütülmesi hakkında yönetmelikte yapılan değişiklikle birlikte kayıp tescil plakalarının yenilenmesinde sistematik bir değişiklik yapıldı.

Önceden uygulanan sistemde kayıp plaka sahipleri, plakalarını yeniden kullanabilmek için notere gidip plakanın kayıp olduğunu ve Trafik Şube Müdürlüğü’ndeki işlemin tamamlandığını beyan etmek zorundaydı. Ardından uygun görülmesi durumunda plaka basım kağıdı alınır, noter onaylı plaka basım kağıdı ile en yakın Şoförler Odası’na başvurularak yeni plaka çıkartılmaktaydı.

Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik kapsamında, kaybolan bir tescil plakasının yeniden basımı için plaka basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporu oluşturulması işlemleri artık e-Devlet üzerinden yapılabilecek.

Adalet ve İçişleri bakanlıklarının birlikte yürüteceği yönetmelik değişikliğine dair detaylara ulaşmak için tıklayabilirsiniz.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir